“Jak muzyka wpływa na rozwój dzieci?” czyli podcastowa propozycja do poczytania i posłuchania.
W dzisiejszym wpisie przedstawimy Wam skrót rozmowy, która została przeprowadzona przez dr Małgorzatę Michalską-Nakonieczną, prof. WSPA w Lublinie z mgr Joanną Głogowską-Szychtą, założycielką naszej firmy. Gorąco zachęcamy do obejrzenia i posłuchania całej rozmowy poniżej :
Oto najważniejsze jej punkty:
1. Czym zajmuje się firma EduMusic ?
Na początku rozmowy dowiemy się na czym polega praca w EduMusic, kim jest jej założycielka oraz gdzie można zobaczyć i usłyszeć efekty pracy zespołu.
(Fragment od 0:00 do 2:10)
2. Emisja głosu - od żłobków i przedszkoli, aż po zajęcia na WSPA czyli podstawy wiedzy o pracy
z głosem.
Kolejny fragment podcastu, to bardzo ważne informacje praktyczne na temat pracy ludzkim głosem podczas zajęć umuzykalniających oraz wyjaśnienie na czym polegają zajęcia z emisji głosu na studiach pedagogicznych w WSPA w Lublinie.
(Fragment od 2:10 do 4:40)
3. Techniki oddechowe - nie tylko śpiew ale również mowa.
W trzeciej części rozmowy pojawia się temat oddychania, który jest bardzo istotnym aspektem w procesie edukacji najmłodszych, szczególnie jeśli chodzi o naukę mowy i śpiewu.
(Fragment od 4:40 do 7:25)

4. Stres - jak zapanować nad swoim głosem
w stresujących sytuacjach?
W kolejnym fragmencie dowiemy się co się dzieje z naszym głosem, oddechem, aparatem artykulacyjnym w sytuacjach stresowych. Usłyszymy także o tym, że dzieci są doskonałym odzwierciedleniem uczuć, nastrojów i emocji nauczyciela/opiekuna.
(Fragment od 7:25 do 9:20)
6. O tym, kto popełnia najwięcej błędów oddechowych i kto jest “trudnym pacjentem”?
Ten fragment rozmowy powie nam kto i dlaczego popełnia większość błędów, jeśli chodzi o oddech, mowę, śpiew czy artykulację. Dowiemy się również, dlaczego ćwiczenie oddechu jest tak istotne w pracy z dziećmi. Szczególnie w pracy artystycznej.
(Fragment od 13:30 do 17:03)

7. Skąd pomysł na firmę oraz czym są zajęcia gordonowskie?
W tej części dowiemy się jak powstała firma “EduMusic” oraz czym się różnią zajęcia gordonowskie od typowej “rytmiki”. Usłyszymy również o problemach oświatowych dotyczących nauczania muzyki od najmłodszych lat aż do 4. klasy szkoły podstawowej.
(Fragment od 17:03 do 21:06)
Usłyszymy o tym, jakie konkretnie efekty uzyskamy po uczestnictwie w zajęciach oraz czy rozwijają tylko zdolności muzyczne? A może coś więcej?
(Fragment od 22:55 do 29:56)
Seria podcastów “Praktycy Przyszłości” została zrealizowana i nagrana przez Wyższą Szkołę Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie. Gościem jednego z nich była mgr Joanna Głogowska-Szychta, która rozmawiała z dr Małgorzatą Michalską-Nakonieczną.